Dersin Adı | Gösteri Sanatları Mekanları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 390 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere temel mimari akustik bilgilerinin aktarılmasıdır. Öğrenci projelerine mimari akustik konusundaki bilgilerin entegre edilmesi hedeflenmektedir. Derslerde, hacim akustiği ve gürültü kontrolü olmak üzere iki temel konu ele alınacaktır. Hacim akustiği kısmında öğrenciler, bir salonda cephe malzemeleri ve formları aracılığıyla istenen çınlama süresinin nasıl elde edilebileceğine dair tasarım yöntemlerini öğrenecektir. Gürültü kontrolü kısmı ise, yapı elemanlarının katmanlaşması ve ses geçişi üzerinedir. Öğrenciler, bu iki konu ile ilgili verilen bilgiler ışığında müzik ve konuşma amaçları ile kullanılabilecek çok amaçlı bir salon tasarlayacaklardır. Dönem içinde ayrıca akustik malzeme firmaları ile iletişime geçilerek, seçilen malzemeler hakkında bilgilerin sınıfa getirilmesi beklenmektedir. Sık kullanılan mimari akustik yazılımlarına örnek olarak, Odeon’un demo versiyonu tanıtılacaktır. Öğrencilerden, ihtiyaç duyulacak hesaplama tablolarını Excel’de hazırlamaları beklenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, öğrencilerin mimari akustik bilgilerini projelerine nasıl entegre edeceklerini anlamaları üzerine kuruludur. Hacim akustiği ve gürültü kontrolü hakkında sunumlar yapılacaktır. Ses, müzik ve ses peyzajları ile ilgili okumalar verilecek, bunlar üzerinden sınıfta tartışmalar yapılacaktır. Her öğrencinin bir akustik malzeme firması ile iletişime geçmesi ve bu firmadan malzeme örneği ya da katalog getirmesi beklenmektedir. Öğrenciler bir çok amaçlı salonu çizim ve hesaplamalarla tasarlayacaklardır. Bir ön tasarım önerisi ile başlayacak ve dönem sonuna kadar bu öneriyi geliştireceklerdir. Proje teslimi; malzemelerin ses yutuculuk katsayıları, çınlama süresi, salonun geometrisi, ve yapı elemanlarının katmanları ile ilgili bilgiler içerecektir. Bir stüdyoda farklı yüzey malzemelerini gözlemlemek için, bir ses mastering stüdyosuna gezi düzenlenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin içeriği ve kapsamının tanıtımı | |
2 | Yapı fiziği, ses ve mimari akustik | Verilen okumalar |
3 | Hacim akustiği | Verilen okumalar |
4 | Hacim akustiği | Verilen okumalar |
5 | Hacim akustiği + Küçük sınav 1 | Verilen okumalar |
6 | Hacim akustiği | |
7 | Akustik malzemeler | Firmalardan alınan malzeme örnekleri |
8 | Gürültü kontrolü | Verilen okumalar |
9 | Gürültü kontrolü | Verilen okumalar |
10 | Gürültü kontrolü + Küçük sınav 2 | Verilen okumalar |
11 | Öğrenci projeleri | Çok amaçlı salon çizimleri ve hesaplar |
12 | Öğrenci projeleri | Çok amaçlı salon çizimleri ve hesaplar |
13 | Öğrenci projeleri | Çok amaçlı salon çizimleri ve hesaplar |
14 | Öğrenci projeleri | Çok amaçlı salon çizimleri ve hesaplar |
15 | Öğrenci projeleri | Çok amaçlı salon çizimleri ve hesaplar |
16 | Dönem değerlendirmesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 30 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | |||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | |||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | |||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | |||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest